måndag 10 november 2008

Boklördag

I lördags lämnde jag maken och dottern hemma och gav mig ner på stan för en riktigt boklördag.

Först ett stopp på Erikshjälpens butik där jag först lämnade en stort påse med kläder (den ständigt pågående garderobsrensningen) och fyndade sedan en Kulla Gulla-bok till min flickbokssamling.

Efter det gick jag till Stadshallen där Amnesty höll bokloppis. Jag var sent ute, så det var lite urplockat, men jag blev glad över att hitta en John Irving-pocket som jag inte läst och den saknade inbundna Åskgudens son till min Paasilinna-samling. Jag upptäckte dock när jag kom hem att jag visst redan hade hittat den på någon annan loppis, men glömt bort det. Nåväl, tio kronor till Amnesty gör ju att det inte spelar någon roll. Jag kan lämna in den där, så kan de sälja den igen ;)

På schemat fanns också mitt favorit-antikvariat där man kan hitta bokhandlarnas läsex. (d.v.s nästan nya böcker) till väldigt bra pris. En Oates och en Nadel fick följa med hem.

Och så tittade jag som hastigast in på den vanliga bokhandeln också för att fixa en present.

Lite fika och några uteblommor på det och jag cyklade nöjd hemmåt.

Var det någon som sa köpstopp på böcker?
Oj, jag glömde ...

2 kommentarer: