torsdag 25 juni 2009

Sommarpåse lyx



Åh, det är så roligt med de här pocketutbytena! Både att planera vad man ska skicka och - inte minst! - att få paket. I min lyxiga sommarpåse fick jag hela tre pocketböcker:

Kära Agnes! av Håkan Nesser
Ju mer jag ser dig av Louise Boije av Gennäs
Pigan i Arras av Stewe Claeson

Nesser-boken hade jag tyvärr redan, men det var helt rätt tänkt - jag gillade den mycket. Boije av Gennäs läste jag där i början av 90-talet när alla gjorde det, men inte den här boken, så det blir kul att se hur den känns. Claesons bok om heliga Birgitta och hennes make verkar jättespännande Precis den typen av böcker jag gillar. Tack, tack!

Och dessutom fanns där ju andra trevliga saker - väldoftande skönhetsprodukter med mandel, ett somrigt nagellack och supermumsiga Glad sommar-praliner från Åre chokladfabrik (de är för övrigt redan slut - jag tog en lyxstund på en gång!) och ett sött kort med uppmaningen att lägga ambitionerna åt sidan över sommaren och bara läsa.

Tack söta snälla bokvän! Jag har snokat runt lite på bloggarna och efter att ha fått ytterligare en ledtråd så vågar jag mig på att gissa att det kanske kan vara Signe som är min hemliga bokvän?

3 kommentarer:

  1. Visst är det jag som skickade ditt paket! Jag tyckte inte jag gav så mycket ledtrådar så där blev jag imponerad! Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  2. Jag såg att paketet var poststämplat i Lindome och sedan fick jag ju förtsa bokstaven i ditt namn.

    Sort tack för det mysiga paketet. Trevlig sommar till dig också!

    SvaraRadera
  3. Jag gillade också Kära Agnes!. En annan sida av Nesser.

    SvaraRadera