måndag 23 september 2019

Min peppbok

Rec. ex. från författaren och
Tukan förlag - tack!
 
Hur har ni det med måndagspeppen?

Den här fina boken gör i alla fall mig glad. Jag har bläddrat i den tillsammans med mina barn och pratat om hur man kan tänka positivt för att peppa sig själv. Här finns alltifrån kloka citat till tips på hur man kan tänka "istället" när saker känns tungt eller svårt. Flera "dagens pepp"-sidor finns att fylla i - som en dagbok eller när man känner för det - och roliga uppdrag för att stärka sig själv och påminna sig själv om att man är grym. Boken är ett samarbete mellan författare Linda Palm och formgivare/illustratör Sanna Sporrong. Innehållet är på en nivå som kan passa många åldrar. Den blir lite vad man gör den till. Och boken är så läckert utformad!

Perfekt som present till barn i din närhet. Min 11-åring har redan lagt beslag på den här!

Min peppbok - för att påminna mig själv om att jag är grym
Författare: Linda Palm
Illustratör: Sanna Sporrong
Förlag: Tukan förlag (2019)
ISBN: 9789177836759
Finns t.ex. hos BokusAdlibris eller i din lokala bokhandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar