lördag 2 oktober 2021

Just nu i oktober

Dags att kolla det kulturella nuläget med en liten enkät. Du hittar den också hos Och dagarna går, Enligt O och Fiktiviteter. Svara gärna själv också!

Just nu läser jag Dungen av Rachel Molin. Boken har höstens kanske snyggaste omslag och berättelsen är målande och ordrik. Jag har inte hunnit så långt än, men hittills gillar jag den.

Just nu tittar jag inte på något särskilt. Jag brukar gilla att ha en lätt-tittad serie på gång på Netflix, men har "tittat slut" på de jag följde. Tar tacksamt emot tips!

Just nu lyssnar jag på Bo Kaspers nya singel Sov. Mysmusik!

Just nu längtar jag efter tredje helgen i oktober då jag äntligen ska träffa en av mina bästa vänner igen som jag inte sett sedan julen -19. Vi bor sextio mil i från varandra och möts på mitten för en mysig helg på spa.

2 kommentarer:

  1. Oj, glömde bort Dungen som jag påbörjade för ett par veckor sedan. När det gäller serier så har sista säsongen av The Good Place kommit, har du inte sett den så rekommenderar jag.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter med spa! Just nu är jag trött av allt resande i jobbet, men skulle gärna göra något liknande.
    Dungen ligger oläst här hemma, och jag är nyfiken på den.

    SvaraRadera