lördag 6 november 2021

Just nu i november

 

Första helgen i månaden och dags att kolla det kulturella nuläget med en liten enkät. Det verkar vara det enda den här bloggen orkar med just nu ...

Du hittar svar på frågorna också hos Enligt O och Fiktiviteter. Svara gärna själv också!


Just nu läser jag Dit du går, följer jag av Lina Nordquist. Det är en släkthistoria full av fattigdom, sorg och hemligheter. Bitvis tung läsning, men väldigt bra.


Just nu tittar jag på White Lotus på HBOmax. En kollega tipsade mig och jag har precis sett första avsnittet. Måste nog se ett eller två avsnitt till innan jag kan lämna något omdöme. Någon som sett?

Just nu lyssnar jag på fortfarande på Bo Kaspers Orkester som jag såg på Malmö arena förra helgen. Så härligt att gå på konsert igen och de var så bra!

Just nu längtar jag efter  att vår katt ska bli frisk. Han skadade sig samma dags som vi skulle lämna honom på pensionat och åka på en liten höstlovsresa. Vi fick planera om och har ägnat ledigheten åt att sköta om en ynkligt och mycket missnöjd kisse som inte får gå ut och som måste ha skyddskläder för att inte slicka på sina stygn. 

4 kommentarer:

  1. Krya på-hälsningar till katten!

    SvaraRadera
  2. Stackars kisse!
    Jag har hört om White Lotus, men känner mig lite skeptisk...

    SvaraRadera
  3. Gillade Whte Lotus, men den var väldigt knäpp. Hoppas lillkissen mår bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Stackars katt! Hoppas han blir piggare.

    SvaraRadera