torsdag 2 december 2021

Lucka 2 i feelgood-julkalendern: Vinterbröllop


Den här boken utspelas i vinteridyllen Aspen där Maggies och Nicks dotter Rosie ska gifta sig. Även om det bestämts ganska plötsligt ser de fram emot dagen, men de är själva mitt i en skilsmässa och det vill de inte att Rosie ska få reda på. Inget ska förstöra hennes dag.

Rosies syster, Katie, är inte säker på att Rosie valt rätt man. Allt har gått så snabbt och Rosie har en tendens att vara väldigt impulsiv. Vill hon verkligen det här? Der tänker Katie ta reda på.

Rosie älskar sin fästman, men det är något som oroar henne. Ska hon våga berätta för Dan om sina tvivel?

Vinterbröllop av Sarah Morgan är en söt och trevlig berättelse som är ganska klassisk i sitt upplägg. Missförstånd och kommunikationsbrist leder till flera vändningar, innan karaktärerna når fram till det ändå helt förutsägbara slutet. Men jag har sagt det förr och säger det igen - just det är inte alltid en nackdel i den här genren.

Jag irriterade mig lite på att alla behandlar Rosie som en barnunge. Den härliga miljön och vintermyset väger upp.

2 kommentarer:

  1. Låter inte riktigt som min stil, men med varm O'Boy och kanelgifflar så kan det nog bli mysigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite lättsam underhållningsläsning slinker ju alltid ned :)

      Radera