lördag 3 september 2022

Just nu i september

Första lördagen i månaden innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. 

Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna går, Enligt O och Fiktiviteter.



Just nu läser jag Passera av Nella Larsen som handlar om två kvinnor som passerar som vita på en plats där de egentligen inte har tillträde.


Just nu tittar jag på Uncoupled på Netflix med Neil Patrick Harris som en man som blir lämnad av den man han levt tillsammans med i 17 år och blir som medelålders motvilligt singel på en obarmhärtig datingscen.

Jag vill också tipsa om den fina filmatiseringen av Penelope Fitzgeralds roman The Bookshop som finns att se på SVT Play.


Just nu lyssnar jag på gamla godingar av The Ark. Igår var jag på en helt amazing konsert med dem och återupptäckte flera låtar som jag hade glömt bort lite.


Just nu längtar jag efter bokmässan - såklart!


7 kommentarer:

  1. The Bookshop tror jag att jag får ta och se.

    SvaraRadera
  2. The Bookshop låter som ett bra tips!

    SvaraRadera
  3. Haha, blir kopia för föregående kommenterare :)
    Bookshop låter intressant!

    SvaraRadera
  4. Instämmer jag med. Ser så sällan på film men The Bookshop låter onekligen intressant!

    SvaraRadera
  5. Instämmer med ovanstående om att The Bookshop låter väldigt intressant!

    SvaraRadera