fredag 1 mars 2024

Månadssammanfattning februari 2024

Det blev elva böcker och en novell lästa i februari. Och inte mindre än två riktiga fullpoängare - Solveig Balles skickligt komponerade Om uträkning av omfång 1 och den både hjärtknipande och hjärtevärmande Tranorna flyger söderut av Lisa Ridzén.

Jag imponerades också av Stacken av Annika Norlin som var ett av tipsen jag fick till min #12books12friendschallenge

Tyvärr var Rent hus av Alia Trabucco Zerán inte så gripande som jag hade hoppats.

Två hyllvärmare har jag också läst - Spela roll av Lisa Christensen var månadens #inslagnahyllvärmare2024 och Vad hjärtat aldrig glömmer av Kelly Rimmer var en röd bok till #färggladahyllvärmare2024

Björnen sover av Alice Munro fick representera Kanada när #novellresan2024 gick dit. Förutom den och de svenska författarna har jag denna månad läst böcker av författare från Danmark, Australien, Karibien, Chile och Argentina. Och så har jag besökt Doggerland igen i Maria Adolfssons Tiga som muren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar