lördag 7 september 2024

Just nu i september 2024

Första lördagen varje månad är det dags för ett "Just nu"-inlägg. Ni hittar frågorna på Kulturkollo och alla är välkomna att vara med på egen blogg, i sociala medier eller i kommentarsfältet på kollo-bloggen.

Just nu läser jag: Mödramärg av Tina Harnesk. Riktigt bra så här långt!

Just nu tittar jag: på Pörni på Netflix. Jag hade sett någon säsong tidigare, men började om från början igen för att fräscha upp minnet. Rolig, sorglig och lite galen på samma gång. Rekommenderas!

Just nu lyssnar jag: på grannen som spelar Visst finns mirakel av Suzzie Tapper på repeat. En låt jag hade glömt, men som är riktigt bra.

Just nu njuter jag: av en god kopp kaffe i mitt favorit-soffhörn. Ibland behövs inte mer än så.

Just nu längtar jag: efter att bli frisk efter en seg förkylning. Hela familjen däckade i en klassisk ”tillbaka till skolan/jobbet”-bacill. Ja, och så längtar jag efter Bokmässan så klart!

3 kommentarer:

  1. Många som gillar Pörni bland bokbloggare. Vi såg första säsongen men fastnade inte

    SvaraRadera
  2. Vår granne (eller i alla fall en av dem) gillar alla låtar som kassa trubadurer spelat sönder, tänk Sweet Home Alabama, The House of the Rising sun och Living next door to Alice.

    SvaraRadera
  3. Har bara sett första säsongen av Pørni och det är nog snart dags att ge sig på den andra.

    SvaraRadera