tisdag 1 januari 2008

Den brinnande flickan

Jag hann såklart läsa lite under julen också, även om det inte blev någon lästid på tåget i år, så några böcker till ska till under 2007:

Den brinnande flickan av Mark Billingham - jag gillar ju deckare från Minotaur förlag (t.ex. Reginald Hill, Peter Robinson, Denis Mina). Jag kommer ihåg att jag var ganska uppslukad av den när jag läste den, men nu när jag tittar på den kan jag inte riktigt komma ihåg den.

Jag borde ju minnas den bättre med tanke på att jag läste ut den precis innan jul, men kanske var det bara en sådan bok som ger förströelse för stunden, men som inte lämnar några bestående spår. Det är en klassisk kriminalroman med ett gammal olöst brott som kommer upp till ytan igen vid ett nytt brott och efter förvecklingar så löses de båda.

Billingham petar inte ner någon av mina andra Minoaur-deckarfavoriter från listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar