måndag 18 augusti 2008

Böcker A-Ö

Jag ligger lite efter i Malins bokstavsalfabete. Sjunde och åttonde bokstaven ligger redan ute. Men här kommer i alla fall den sjunde:

"Sjunde bokstaven ut blir K. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till."

  • Författare på K: Franz Kafka. Man bör ju läsa honom, inte sant? Jag gjorde det när jag pluggade litteraturvetenskap och för ett tag sedan fick jag för mig att läsa om Processen. Men en bit in i boken ångrade jag mig och tänkte: Varför?
  • Bok på K: Kurt och fisken av Erlend Loe. För er som inte upptäckt Loes barnböcker om Kurt än - läs! Jag skrattar hela tiden!
  • Litterär karaktär på K: Kitty. Så smart jag tyckte att hon var när jag var yngre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar