söndag 8 mars 2009

Sista andetaget

Engelska deckare är ofta bra och Denise Minas böcker (jag har tidigare läst Blodsarv och Vargtimmen) är inget undantag. Sista andetaget tyckte jag var riktigt spännande.

Även i denna bok är journalisten Paddy Meehan huvudperson. Hennes före detta pojkvän och kollega Terry hittas mördad. De har inte haft kontakt på länge, men han har uppgett Paddy som närmast anhörig och efterlämnat ett stort gammalt hus och massor av avslöjande anteckningar till henne. Som journalist kan hon naturligtvis inte låta bli att börja nysta i historien och hon dras in i ett farligt uppdrag som hotar de som står henne allra närmast.

Spännande och inte så förutsägbart. En bra deckare!

2 kommentarer:

  1. Det är inte försent att var amed i "Använd det du har". :-)

    Vill du att jag skriver till dig på länklistan?

    SvaraRadera
  2. Oj, vad snabbt svar.
    Ja, sätt gärna upp mig på listan - jag lägger ut mitt första bidrag imorgon

    SvaraRadera