måndag 2 mars 2009

Lördag på stan och i sängen samt pysslig söndag

I lördags susande jag ner på stan för att beta av några av sakerna på listan. Det var främst sakerna till skidresan som det kändes lite brådis med. Jag hittade varken skidbyxor eller underställ, men ett par handskar blev det i alla fall. Jag kan också bocka av träningsbyxor, strumpor och jeanskjol.
Byxor är egentligen mer akut, men det hittade jag inte. Tulpaner och några småsaker till lilltjejen blev det också och en liten titt på bokrean. Men min shopping där var minst sagt blygsam. En roman och två pekböcker.

(senare fyndade jag ett par begagnade skidbyxor i fint skick och en helt ny pyjamas på Tradera)
Men hela dagen kände jag lite "kymig" - som om jag hade någon liten magbacill och tillbringade resten av dagen med att beklaga mig och en lång stund i sängen. Inte det roligaste sättet att tillbringa en lördag.
På söndagen var det dags för pysseljunta igen. Jag hade med mig dottern så det blev inte jättemycket pysslande för mig, men jag jobbade lite på det här pysslet. Men i vilket fall som helst så är det alltid trevligt att träffa de andra "pysslingarna" och fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar