lördag 10 mars 2012

Bok på film: En dag

Jag har precis tittat på filmen En dag baserad på boken med samma namn. Först tyckte jag inte att skådespelarna - Anne Hathaway som den präktiga Emma och Jim Sturgess som den strulige Dexter - stämde med hur jag hade tänkt mig personerna i boken, men efter ett tag började jag tycka att de fungerade riktigt bra. Riktigt lika berörd som jag blev när jag läste boken blev jag inte av filmen som var rätt så distanserad i många delar. Det tog sig dock mot slutet och jag kunde så klart inte låta bli att gråta en skvätt. Sevärt!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att filmen var OK, men att den inte riktigt levde upp till boken (ovanligt..). Tror kanske att jag uppskattat filmen mer om jag inte läst boken precis före. För lätt att jämför precis allt, tror jag. Får bli en lärdom.

    SvaraRadera
  2. Det gick ganska långt mellan bok och film för min del. Det var kanske bra.

    SvaraRadera