torsdag 16 maj 2013

Tegelstensutmaning

Min bloggambassadörskollega på Fabulerat har utmanat mig i tegelstensutmaningen som cirkulerar i bloggosfären. Alltid kul med utmaningar - självklart kollar jag min bokhyllan.

Reglerna för utmaningen är som följer:

- hitta de fem tjockaste böcker i din bokhylla som du läst
- hitta de två tjockaste böckerna i din TBR-hög (Böcker som skall läsas)
- och tagga sedan fem andra bloggare


Här är min fem tegelstenar, två klassiker och tre böcker ur samma fantasyserie.

1. War and peace av Leo Tolstoj 1636 sidor
2. Don Quixote av Cervantes 901 sidor
3. Inheritance av Christopher Paolini 849 sidor
4. Brisingr av Christopher Paolini 784 sidor
5. Eldest av Christopher Paolini 668 sidor

I min "to be read"-hög finns:

Frihet av Jonathan Franzen 651 sidor
Fifty Shades Darker av E.L James 532 sidor

Det känns som att väldigt många redan har blivit taggade i den här utmaningen, men jag skickar den vidare till Ylva, *Malin*, Flickan & böckerna, Smutstiteln och Mimmimarie.

10 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dina tjockisar!!

    SvaraRadera
  2. När jag läste Krig och fred, måste ha varit någon gång på 80-talet, så hade jag sådan tur att den var uppdelad i tre delar. Det vete fåglarna om jag skulle orka hålla i en bok på över 1600 sidor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här är i Penguin-pocket, men det är en rejäl bit att hålla i.

      Radera
  3. Jag har fått den redan, men jag har varit (är) så himla sjuk att jag inte orkat tänka. :-) Återkommer med svar i helgen eller nästa vecka!

    SvaraRadera
  4. Tack för utmaningen :) Det ska bli roligt att titta lite extra i mina överfulla hyllor, host ;)

    SvaraRadera
  5. jag började fundera om jag läst hela Don Quixote, med det har jag nog...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste den och Krig och fred när jag läste litteraturvetenskap. Är inte säker på att jag hade läst den om den inte varit på kurslistan.

      Radera
  6. Tack för utmaningen. Svaren hittar du här:
    http://smutstiteln.wordpress.com/2013/05/17/tegelstenar/

    Nu ser visserligen mina tegelstenar tunna ut i jämförelse med dina men men :)

    SvaraRadera