torsdag 13 juni 2013

Fifty Shades Darker

Det här är andra delen E.L James serie om Christian Grey och Anastasia Steel. Böckerna har väckt mycket uppmärksamhet för sitt erotiska innehåll med S&M-inslag och det känns som att "alla" har läst dem.

I förra boken gick Christina och Anastasia skilda vägar för att Anastasia inte kunde acceptera de villkor Christian ställde för deras förhållande. I Fifty Shades Darker kommer Christina på att han inte kan leva utan Ana, och de gör ett nytt försök med ett "vanligt" förhållande  med "vaniljssex".

Lägg därtill en svartsjuk f.d. älskarinna och du har i princip hela storyn. Samma som förra gången - så mycket sex att man nästan blir uttråkad och en herrans massa "oh my", "You must eat", "Stop biting your lip" och så den där otroligt irriterande inre gudinnan som Ana släpar runt på.

Men läsningen flyter på och jag kommer säkert att läsa del tre också ;)

Den här boken var en del av min "engelskt i maj"-utmaning.

6 kommentarer:

  1. Tack för varningen, jag försöker undvika inre gudinnor. :)

    SvaraRadera
  2. Inre gudinnan är otroligt irriterande efter ett tag. Och tyckte nog bok 1 var bäst, det blir lite tjatigt i längden med allt. Men ändå glad att jag läst alla tre.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst dem! Jag läste "Twilight" i februari i år, jag brukar vara lite ute när det gäller dom här böckerna "alla" läser.. Förr eller senare blir jag så nyfiken så jag läser dem ändå..

    SvaraRadera