torsdag 30 oktober 2014

Sisterhood of the World Blogger Award

Snälla Eva med bloggen Tröst för ett knytt (och förlaget Ordspira) har gett mig Sisterhood of the World Blogger Award - tack! Det kanske jag inte har förtjänat med tanke på hur dåligt jag bloggar nuförtiden, men jag blev väldigt glad.



Vad man gör när man blivit nominerad:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor


Här är svaren på frågorna jag fick:
1. Vilken typ av bok får dig att läsa hela natten?
En riktigt spännande deckare!

2. Senaste bokpresent du fått?
Inte så många vågar ge mig böcker i present, men den senaste var nog en bakbok med chokladrecept.
3. Har du någonsin deltagit i NaNoWriMo?
NaNoVadå?

4. Vilken bok i din bokhylla har du läst flest gånger?
Åh, så svårt, men det kan nog vara Prostmamselln av Margit Söderholm
5. Vilken är din favoritbarndomsbok?
Den oändliga historien av Michael Ende

6. Hur många böcker läser du i genomsnitt per år?
Strax under 100 skulle jag tro.

7. Din favoritförfattare och varför är det din favoritförfattare?
Det är oerhört svårt att välja - det finns ju så många bra och anledningarna till att de är bra är ju så många! Jag får nog säga pass på den. Om jag inte ska svara Sara Lövestam. Eller Maria Erenstam. Eller Kerstin Ekman. Eller Vibeke Olsson. Eller ...

8. När under dygnet föredrar du att läsa?
När helst det blir en liten stund över! Men jag måste läsa lite innan jag somnar på kvällen.

9. Vilken var den första boken du läste helt själv?
Minns inte alls tyvärr.

10. Vilken genre som du inte brukar läsa är du sugen på att testa?
Nej, jag har fullt upp med att hinna läsa alla böcker jag är sugen på i de genrer jag redan läser ;)

Det känns som om denna award har cirkulerat några varv i bloggvärlden redan eftersom jag är lite sen att svara, men jag nominerar alla som följer den här bloggen (om det finns några kvar?) som ännu inte gjort den. Lägg en kommentar här så kommer jag och läser svaren på frågorna ovan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar