lördag 24 juni 2017

Bokklubben vid livets slut



Månadens hyllvärmare blev Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe. Det är författaren egen berättelse om den "bokklubb" som han och hans mamma hade under mammans cancerbehandling.
Will följde ofta med sin mamma och för att få den långa väntetiden att gå snabbare diskuterade de böcker de hade läst och tipsade varandra om nya böcker. Stundom tyckte jag att den blev väl detaljerad i beskrivningarna av sjukdomen och behandlingarna och jag ville ha mer om böckerna. Men jag har ändå en lista med lästips efter avslutad läsning.

En varm och vemodig berättelse som handlar om så mycket mer än böcker.

Jag kryssade "En som handlar om något bokrealterat" i läsutmaningen #sommarbingo2017

Bokklubben vid livets slut
Författare: Will Schwalbe
Förlag: Pocketförlaget (2013)
ISBN: 9789187319921
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Den där boken har jag lånat hem ett par gånger från biblioteket utan att den blivit läst. När jag läser ditt inlägg tänker jag att det nog inte gjort så mycket, det verkar inte riktigt vara en bok för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ok, men inget jag skulle rekommendera så jättevarmt.

      Radera