måndag 19 november 2018

Veckans tema på Kulturkollo: Det tar aldrig slut

Bild: pexels.com
Den här veckan pratar vi på Kulturkollo om saker som aldrig tar slut. Vad det innebär kan du läsa mer om på kollo-bloggen.

En sak som aldrig tar slut för mig är min jättehög med obloggade böcker. Eller mitt dåliga samvete över att jag inte har skrivit om dem.

Jag brukar alltid försöka att blogga om beställda rec.ex. i tid, sedan obeställda och sist det som jag läser "fritt". Men den där "fria" läsningen har en tendens att alltid hamna sist i bloggprion och läggs på hög. Ibland försöker jag göra att ryck och skriva undan lite - jag har testat twitterrecensioner och att kortblogga., men kommer aldrig ikapp. Bokdivisionen kör ett temainlägg i liknande stil som hon kallar "måndagsmikron" och det känns väldigt fiffigt.

Hur gör ni - skriver ni om alla böcker ni läser? Jag har ju haft som ambition från början att göra det, men nu vet jag faktiskt inte längre ...

1 kommentar:

  1. Ja, jag bloggar om allt jag läser - men å andra sidan inte om något annat. Inga andra tips eller månadssammanfattningar eller annat trevligt, då går det. Jag tror man får bestämma sin egen rimliga ambitionsnivå och rikta in sig på att hålla den.

    SvaraRadera