tisdag 22 december 2020

Läsitsnow 2020: Du känner mig så väl

Den här boken hade jag börjat på innan som min novemberbok i #mina_hyllvärmare2020 men avslutade den igår i #läsitsnow20 -läsningen - Du känner mig så väl av David Levithan och Nina LaCour.

Levithan är en favoritförfattare så förväntningarna var höga. Kanske för höga, för jag blev lite besviken.
Den handlar om Mark och Kate. De går i samma klass, men har aldrig pratat med varandra. När de springer på varandra på Pridefestivalen börjar de prata och de förstår snabbt att de har ganska mycket gemensamt. Mark är kär i sin bäste vän Ryan och Kate har precis missat ett möte med en tjej hon varit förälskad i på avstånd länge. Har hon gått miste om chansen nu?
Under en intensiv men kort tid blir de varandras stöd i sitt sökande efter kärlek.

Det här är en fin berättelse, inget snack om saken, men det är många stora känslor och det går mycket snabbt, så jag känner inte riktigt att jag kommer huvudpersonerna nära.


Du känner mig så väl
Författare: David Levithan och Nina LaCour
Förlag: Modernista (2017)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar