lördag 1 april 2023

Just nu i april 2023



Första april och första lördagen i månaden. Det innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna går, Fiktiviteter och Enligt O.

Just nu läser jag: Nyutkomna Det gula ljuset av Augustin Erba som pappersbok och Ta ner solen av Sara Molin på plattan. Har alltid en bok på plattan/telefonen på gång för att kunna läsa i nattläge i sängen utan att störa maken.

Just nu tittar jag: på serien Succession på HBO Nordic. Jag började nu i veckan när jag var hemma och vårdade en förkylning och har redan hunnit se nästan två säsonger. Karaktärerna i den är väldigt obehagliga människor, men serien är väldigt bra.

Just nu lyssnar jag: mest på talböckerna jag kontrollerar på jobbet. Hemma lyssnar jag helst inte på något. Som vanligt.

Just nu längtar jag: efter vår! Ingen överraskning precis. Det kan väl i alla fall sluta komma snö.

Just nu njuter jag: av små saker - en bukett tulpaner på köksbordet, en god kopp kaffe och att mandeläggs-säsongen är här.

4 kommentarer:

  1. Är nyfiken på Succession, den syns överallt. Mandelägg är en favorit, annars kan jag låta bli påskgodis.

    SvaraRadera
  2. Vi hade ju vår för någon vecka sedan, men den avbokade nog. Nu är det verkligen dags!

    SvaraRadera
  3. Jag har ännu inte läst något av Erba men länge tänkt att jag borde. Det där är hans barnbok va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Gillade Snöstorm väldigt mycket, men även Blodsbunden var fin läsning.

      Radera