lördag 29 april 2017

Gråräven

Tack till Hoi förlag för boken.
Jag stoppade ner den här lilla boken i väskan när jag skulle på tjänsteresa och den fick bli underhållning på flyget hem. Kortromanen Gråräven fick jag i något goodie bag på bokmässan för två år sedan, så vid det här laget platsar den i utmaningen #hyllvärmare2017

Handlingen är placerad i Strängnäs där polisen Fredrik Gransjö får ett klurigt fall på halsen då en ung kvinna hittas drunknad. Hans undersökningar leder honom till komplicerade hemligheter och personer som tar till alla medel för att de inte ska avslöjas.

Det är min första bekantskap med Lars Rambes författarskap. Berättelsen är rapp och effektiv, men jag känner att det här och där finns luckor i logiken som gör att jag får svårt att hänga med i handlingen. Kanske är det kortformatet som tvingat fram en för effektiv handling ...

Jag får testa någon av författarens kriminalromaner i Strängnässerien nästa gång. 

Gråräven
Författare: Lars Rambe
Förlag: Hoi (2014)
ISBN: 9789175579467
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar