måndag 20 augusti 2018

Tio snabba augustifrågor



Johannas deckarhörna skickar ut tio snabba augustifrågor i bloggosfären och här kommer mina svar:

Nya höstböcker eller hyllvärmare?
Känner jag mig själv rätt så blir det en hel del nya böcker, men jag har ju fortfarande min hyllvärmar-utmaning där jag försöker beta av mins en hyllvärmare i månaden.

Kräftor eller surströmming?
Kräftor är ett självklart val. Men jag har inte ätit några än i år.

Läsplatta eller fysisk bok?
Här måste jag svara båda eftersom jag vid det här laget läser ungefär 50/50 på platta/telefon och pappersböcker.

Svenska författare eller utländska?
Jag tror jag läser mest svenskt.

Bullet journal eller vanlig kalender?
Om man med vanlig kalender menar Googles digitala kalender ;)

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?
Jag hann tyvärr aldrig åka till Crimetime på Gotland och hade hellre åkt dig och fokuserat på bara det. Även om jag kanske blir nyfiken på någon programpunkt på Crimetime Göteborg så tror jag det blir "bara" Bokmässan för mig i år.

I soffan: Netflix eller vanlig TV?
Tittat mycket på Netflix just nu - Anne with an E och When calls the heart har jag binge-tittat på i sommar och jag ser fram emot att börja titta på Till alla killar jag har gillat.

Deckare eller feelgood?
Båda! Beroende på humör och årstid, så kanske blir det lite med deckare nu till hösten.

Äppelkaka eller blåbärspaj?
Älskar kombon äpple och kanel så valet blir lätt.

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?
Jag väljer inte gärna skräck, även om det slinker ner någon sådan bok ibland också. Relationsromater är ett mer självklart val.

11 kommentarer:

  1. Det finns så många bra filmer i svt, kalender... vad ska man ha det till! ��

    SvaraRadera
  2. Äppel och kanel är en perfekt kombination.

    SvaraRadera
  3. When Calls The Heart och Anne with an E är ju så bra!

    SvaraRadera
  4. Äpple och kanel är verkligen gott, en av mina favoritkombinationer :)

    SvaraRadera
  5. Jag hade planerat att åka till Crimetime, dels för eventet, dels för att jag aldrig varit på Gotland. Men nu blir det varken Bokmässa eller Crimetime. Till alla killar jag har gillat såg vi häromdagen. En fin historia som fick mig att känna mig lastgammal ;) Roligt att se samma film som barnen och kunna prata om vad vi tyckte om den.

    SvaraRadera
  6. I valet mellan King och Ohlsson gör jag samma val som du! Det blir en hel del Netflix också ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt :) Annars verkar de flesta välja King.

      Radera