onsdag 29 augusti 2018

Bok på film: Till alla killar jag har gillat

I början av året läste jag och bloggade om boken Till alla killar jag har gillat av Jenny Han som jag tyckte mycket om. Nu i sommar kommen filmatisering av boken (och lite av bok 2) på Netflix och självklart blev jag nyfiken på den.

Jag tycker de har lyckats bra med filmatiseringen och jag gillar skådespelarna (kanske känner ni igen skådespelaren som spelar pappan - John Corbett - från t.ex. Sex and the city och Mitt stora feta grekiska bröllop) mycket. Den ligger nära boken, även om en del så klart inte kommit med. Helt klart sevärd, men som alltid rekommenderar jag att man läser böckerna först.


4 kommentarer:

  1. Har sett ”reklam” för filmen på Netflix. Får se om jag ser den eller om det blir boken istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderar som alltid boken i första hand :)

      Radera
  2. Har inte läst något av Jenny Han men såg filmen nu precis och den var ju väldigt mysig!

    SvaraRadera