torsdag 12 december 2019

Lucka 12 i feel good-julkalender: Alemo x 2


Jag läste två kortromaner eller två långa noveller av Anna Alemo i höstas. Jag valde dem eftersom de utspelas i Lund och det nästan alltid är kul att läsa böcker med bekant miljö.
Men det var också det bästa med Alla hjärtans längtan och Alla hjärtans väntan för de var väldigt för mycket romance-tramsiga för min smak - och jag har ändå läst en hel del trams. Men nåja, man kan inte gilla allt.
Jag har läst att författaren har gett ut en roman också och jag tänker nog att jag kommer att läsa den någon gång ändå trots mitt hårda omdöme om dessa två titlar.

Alla hjärtans längtan
Författare: Anna Alemo
Förlag: Saga Egmont (2019)
ISBN: 9788726205138
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Alla hjärtans väntan
Författare: Anna Alemo
Förlag: Saga Egmont (2019)
ISBN: 9788726205169
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris


3 kommentarer:

  1. Jag ville prova dem just för Lundaanknytningen, men de var ju inget vidare, tyvärr: https://jsprbok.blogspot.com/2020/02/20-anna-alemo-alla-hjartans-vantan.html

    SvaraRadera