lördag 21 november 2020

Bloggen 9 år!



Idag fyller den här bokbloggen 9 år!
Bloggat med bokfokus har jag gjort sedan 2006, men renodlad bokblogg blev det alltså för nio år sedan idag. De senaste två åren har bloggen verkligen gått på sparlåga, men jag har ändå svårt att skiljas från den. Jag gillar tanken på bloggen och att vara en bokbloggare, så jag hurrar lite för den ändå. Hurra!

Idag firar jag med att svara på frågorna i #gettoknowmethroughbooks

Favourite book this year:
Omöjligt att välja mellan Agustin Erbas Snöstorm, Karin Smirnoffs trilogi om Jana Kippo och precis utlästa Kirke av Madeleine Miller

Favourite classics: 
Stolthet och fördom av Jane Austen och Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde

A book that changed my life: 
Den här frågan tycker jag alltid är så svår. Förändrade livet liksom ... 
Ingen enstaka bok har haft den effekten, det känns snarare som summan av alla böcker jag läst har fört livet dit det är idag. 

A book I recommend to everyone:
Händelser vid vatten av Kerstin Ekman

A book I don't really like:
Alla hyllar Donna Tarrts Den hemliga historien, men jag fattar inte riktigt grejen.

Books I obsess over:
I obsess over books! Punkt ;)

Looking forward to reading: 
Nattavaara av Thomas Engström och Margit Richert

Currently reading: 
Ett halvt andetag av Anna Agrell





7 kommentarer: