lördag 7 november 2020

Just nu i november

 

Kulturkollotraditionen att skriva att "just nu"- inlägg den första lördagen i månaden tyckte vi var värd att bevara så den dyker upp på flera bloggar idag t.ex. hos Enligt OFiktiviteterOch dagarna går och Litteraturkvalster & småtankar. Häng gärna på du också på din blogg eller på Instagram.

Just nu läser jag Käre Edward av Ann Napolitano. En sorglig berättelse om en 12-årig pojke som är den enda överlevande efter en flygplanskrasch. Idag tror jag också jag ska läsa Kattnovellerna som jag fick i födelsedagspresent för ett par veckor sedan.

Just nu tittar jag inte på något särskilt. Väljer lättsamma och tramsiga kärleksfilmer på Netflix som inte lämnar något bestående minne. Men jag är sugen på att börja kolla på Björnstad (HBO Nordic) och det pratas mycket om serien Kärlek och anarki (Netflix).

Just nu lyssnar jag på familjens lördagsmorgonsljud: sonens YouTube-filmer, dotterns ljudbok bakom hennes stängda dörr, maken som plockar i köket, kaffebryggaren som puttrar ...

Just nu längtar jag efter nästa helg när jag ska unna mig lyxen att checka in på ett hotell alldeles själv ett dygn. Jag ska vila, läsa och njuta. Lyx!

1 kommentar:

  1. Hotellhelg ensam låter verkligen lyxigt😊. Hoppas du har det fint.

    SvaraRadera