lördag 4 mars 2023

Hur det går med mina hyllvärmare?

Jo tack, ganska bra!😊

I utmaningen #färggladahyllvärmare2023 skulle vi i januari läsa en isblå bok. Mitt val blev Lycke av Mikaela Bley. Det är en spänningsroman om en försvunnen 8-årig flicka och tragiska familjeomständigheter. Huvudpersonen är journalisten Ellen som har en historia i sitt förflutna som påminner om Lyckes försvinnande. Då kunde hon inte göra något, men nu är hon fast besluten att hitta den som rövat bort Lycke. Otäckt och spännande!

I februari var det dags för vita böcker och jag hade många att välja på. Jag började med Linda Skugges bok 40 - Constant Reader, men det var inte riktigt en bok för mig. Alltför episodisk och upprepande för att jag skulle få in ett läsflyt, men jag uppskattade den stora kärleken till läsning och böcker som genomsyrar boken. Jag började också läsa Romeo Calling av Alexandra Potter (som jag tror att också @grefvinnan valde som sin februari-bok). Det var en ganska klassisk feelgoodbok med kärlek, förvecklingar, missförstånd och ett väntat och lyckligt slut. Helt ok underhållningsläsning. Dock hann jag inte läsa ut hela i februari, utan den spillde över några dagar i mars.


Den här månaden är det gröna titlar som gäller och jag har plockat fram 4 kandidater. Hjälp mig gärna att välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar