lördag 4 mars 2023

Just nu i mars 2023



Första lördagen i månaden innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna går, Fiktiviteter och Enligt O.

Just nu läser jag: I munkens skugga av Helena Thorfinn inför bokcirkelsamtal på måndag. Jag har också några sidor kvar i Calling Romeo av Alexandra Potter som jag valde som februaribok i hyllvärmarutmaningen. 

Just nu tittar jag: serien Sweet Tooth på Netflix. Resten av familjen började titta på den när de var bortresta på sportlovet och nu försöker jag titta ikapp så att vi kan se resten tillsammans.

Just nu lyssnar jag på: eller rättare sagt - har jag precis lyssnat på  - ljudboken Nödvändigt ont av Maria Adolfsson. Det är den nyaste boken i Doggerland-serien och jag orkade inte vänta på att e-boken skulle komma på Storytel.
 
Just nu längtar jag: efter att få känna mig pigg. Ja, jag vet att jag skrev det förra månaden också, men vi har haft mycket omkring oss på sistone och dessutom har vi drabbats av olika baciller i omgångar. Piggheten lyser verkligen med sin frånvaro.

Just nu njuter jag: av alla vårtecken som dyker upp. Vintergäck och snödroppar har vi haft i ett par veckor och nu börjar också krokus, iris och påskliljor titta fram.

3 kommentarer:

  1. Doggerlandserien borde jag verkligen prova. Helena Thorfinn har jag läst två andra böcker av.

    SvaraRadera
  2. Doggerlandserien har jag ännu inte börjat läsa 😲 Jag har i alla fall första delen i hyllan ...

    SvaraRadera
  3. Ja herregud det här myckna omkring en tar aldrig slut. När något problem/tråkighet äntligen löser sig så dyker nästa upp. Hoppas det blir bätre snart!

    SvaraRadera