måndag 1 september 2008

Kulturfyran: Vilken romanfigur skulle du vilja vara?

Dags för Kulturfyra igen. Den här gången delvis i litteraturens underbara tecken.

1. Vilken litterära figur skulle du vilja vara? Från film eller litteratur, eller serietidningen eller från musik eller opera. Var som helst ifrån.
Jösses, så svårt. När jag var yngre skulle jag nog svarat "Modesty Blase" på den här frågan, men nu är jag inte så säker. Någon karaktär ur en Jane Austen-roman kanske. Mest för de fina klädernas skull ;)

2. Finns det någon romanfigur - eller filmfigur eller seriefigur - du tycker är lik dig?
Åh, jag är så tråkig - jag kommer inte på någon. Maken tittade på mig när jag frågade honom och sa "kanske någon av systrarna i Lilla huset på prärien .." Hmmm.. undrar vad han menar med det.

3. Finns det någon bok som fångar dig så när du läser den att du känner saknad när du läst klart boken. Som en värld du vill vara kvar i?

Kanske inte nu längre men Den oändliga historien av Michael Ende var en sådan när jag var yngre.

4. Finns det någon författare du skulle vilja tillbringa en hel dag tillsammans med? Vem i så fall?
Oj, vad svårt, men Erlend Loe verkar vara en kul typ.

1 kommentar:

  1. Hallå där! Jag blir ju orolig när du inte bloggat på två dagar!

    SvaraRadera