måndag 8 september 2008

Är det någon där?

Det var länge sedan jag läste någon Marian Keyes men plockade Är det någon där? i pockethyllan för att ha något lättburet och lättläst på vår vandring.

När Keyes böcker började bli populära läste jag några för många på raken och tröttnade lite. Det kändes som samma, samma hela tiden. Men om det beror på att det var länge sedan jag läste något av henne eller om den här faktiskt var bättre än de andra vet jag inte, men jag gillade den här.

Jag vill inte skriva för mycket om den för det känns som att det oväntade är det som gör boken bra, men känner men till Keyes blir man inte besviken. Det är tragikomiskt och flera av standardingredienserna finns - tjejen i 30-årsålder som försöker lyckas i New York, hennes excentriska familj på Irland och den ständiga jakten på kärlek. Läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar