onsdag 23 augusti 2017

Bruden

Rec.ex. från Contempo förlag - tack!
Bruden av Mauro Covacich är en novellsamling som hålls löst samman av karaktärer och teman. Det är ganska vardagsnära berättelser som ibland slår över i det absurda. För mig handlar många av novellerna om identitet på något sätt. Flera av dem är bra och tankeväckande. Jag tycker bäst om titelnovellen och den sista novellen "Safari" som är riktigt aburd.

Författaren Mauro Coviacich är en ny bekantskap för mig, men han har får mycket uppmärksamhet i sitt hemland Italien för sina samtidsskildringar.

Är det någon annan som har läst något av honom?

Bruden
Författare: Mauro Covacich
Förlag: Contempo (2017)
ISBN: 9789188157126
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

2 kommentarer:

  1. Snygg framsida på den novellsamlingen! Contempo ger ut en del intressant läsning, men jag har ju lite svårt för novellsamlingar så just denna hoppar jag kanske över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade svårt för noveller innan, men upptäckte att jag tyckte att de passar bra som pendlarläsning för mig som åker en ganska kort sträcka.

      Radera