lördag 24 februari 2018

Böcker som gör en besviken

Det finns en del böcker som man verkligen tror att man ska gilla, men som blir en stor besvikelse när man väl läser dem.

En sådan bok för mig var Jag är Malala. Det känns ju egentligen som att svära i kyrkan, men jag vill betona att det inte är Malala jag har något emot utan boken om henne som jag tycker sjabblar bort hennes berättelse. Den är ju skriven i samarbete med en spökförfattare, men i det här fallet känns det inte som att det var någon hjälp. Ett otroligt spännande livhistoria och en fascinerade person som har blivit en torr och trist redogörelse av en serie händelser. Så synd!

Jag är Malala
Författare: Malala Yousafzai
Förlag: Ponto Pocket (2015)
ISBN: 9789174752229
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris
En annan bok som jag verkligen trodde att jag skulle älska var  Pratar så fort jag kan av Lauren Graham. Jag fullständigt avgudar serien Gilmore Girls och Lauren Graham verkar så sympatisk. Men boken! Den är pladdrig och osammanhängande och faktiskt inte särskilt rolig alls. Dessutom hade den verkligen, verkligen behövt en redaktörs fasta hand. En riktigt besvikelse!

Pratar så fort jag kan: från Gilmore girls till Gilmore girls
Författare: Lauren Graham
Förlag: Lind & Co (2017)
ISBN: 9789174619324
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar