lördag 3 juni 2023

Just nu i juni 2023

 

Det är juni och den första lördagen i månaden. Det innebär att det redan är dags för ännu en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna går och Enligt O.

Just nu läser jag Att älska sin dotter av Hila Blum som jag bara precis har börjat på, men som verkar lovande.

Just nu lyssnar jag på Finlands eurovisionfestivalbidrag "Cha cha cha" som går varm hemma hos oss.

Just nu tittar jag på säsong 5 av The Crown och på XO Kitty, den senare tillsammans med min dotter.

Just nu njuter jag av hur otroligt fint det är i Lund just nu. Det är så härligt att långsamt cykla hem från stationen efter jobbet och njuta av allt det gröna och allt som doftar.

Just nu längtar jag efter att barnen ska få sommarlov. De händer så mycket runt omkring dem och de är så trötta nu. Och även om inte jag ska ha semester förrän i mitten av juli ser jag fram emot att gå in i en lite lugnare period för hela familjen.

4 kommentarer:

  1. Jag undviker att lyssna på Cha cha cha, den har en förmåga att bita sig fast i huvudet 🤪

    SvaraRadera
  2. Ingen som spelar Cha cha cha här hemma, men jag förstår att den kan fastna. Här är det fortfarande kallt. Men grönt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ffa sonen som spelar den, men den sätter den sig i huvudet.

      Då har ni allt det fina framför er!

      Radera