lördag 7 oktober 2023

Just nu i oktober 2023

 

 Det är den första lördagen i månaden och innebär en "just nu"-enkät här på bloggen. Den är ett arv från forna Kulturkollo och alla som vill är välkomna att svara på frågorna på sin blogg eller Instagramkonto. Du hittar svar på frågorna också hos mina fd. Kulturkollo-kollegor Och dagarna gårFiktiviteter och Enligt O.

Just nu läser jag, eller läste precis ut, ”Syster” av Therése Granwald. En gripande biografi om hur hennes handikappade storasysters värld, krymper och blir fattigare i takt med att LSS-regler stramas år och kostnader ska kapas i vårdverksamheter. Nu ska ja precis välja ny bok och jag funderar på om jag ska hugga in på Kjell Westös nya roman ”Skymning 41” eller ge mig i kast med snackisen ”Jävla karlar” av Andrev Walden.

Just nu lyssnar jag på den skånska höststormen utanför huset.

Just nu tittar jag på ”Glamorous”. Lättsamt och snyggt.

Just nu längtar jag efter lite mindre vardagstråk och lite mer energi.

4 kommentarer:

  1. Jävla karlar är verkligen en snackis. Måste säga att jag är nyfiken på den!

    SvaraRadera
  2. Det har verkligen blåst mycket de senaste dagarna, men jag tycker det är ganska mysigt 🙂

    SvaraRadera
  3. Synd att vi inte sågs på mässan i år! Är Westö en stor favorit för dig? Jag har aldrig läst honom.

    SvaraRadera