torsdag 8 september 2011

20 snabba

Dessa 20 snabba som jag hittade hos Enligt O.

Instruktionen lyder så här: Gör 20 snabba val och tänk nu inte för mycket (mina svar i fetstil).

Morgonpigg eller nattuggla? Trött nattuggla ;)
Bibliotek eller bokhandel? Jag gillar ju bibliotek, men lånar inte så värst mycket böcker nuförtiden.
Adlibris eller Bokus? Oftast.
Ljudbok eller e-bok? Om jag måste välja. Har knappt testat något av det - jag gillar pappersböcker väldigt mycket fortfarande.
Inbunden eller pocket? Billigare. Lättare (men inbundet är fint så klart).
Vampyrer eller zombies? Men har egentligen bara läst en zombiebok.
Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Om jag måste välja, men egentligen ingen av dem speciellt gärna.
En i taget eller slalomläsning? Helst, men ibland blir det lite slalom.
Bokmärke eller hundöra? Men ibland viker jag i smyg i pocketböcker.
Chips eller choklad? Alltid.
Biografier eller memoarer? Biografier. Det är oftast bättre om någon annan skriver.
Skräck eller chicklit? Jag är en mes.
Boken eller filmen? Såklart!
Twitter eller Facebook? Fattar inte Twitter.
Strindberg eller Heidenstam? Men det är inte för att jag känner till Heidenstam särskilt bra, utan för att jag inte gillar Strindberg.
Kokbok eller bakbok? Men jag tittar mest i dem.
Te eller kaffe? Egentligen båda.
Rött eller vitt? Men dricker helst te när jag läser.
Boklördag eller ViLäser? Prenumererar.
Man Booker Prize eller Augustpriset? Lite nyfiken blir man ju.

1 kommentar:

  1. 2000 inlägg - gratulerar! Jag hoppas så klart på ytterligare 2000.

    SvaraRadera