tisdag 20 maj 2014

Tisdagstema: Bok som blivit bra film

Slänger iväg ett inlägg i Boktimmens tematisdag så här i sista stund. Ämnet är "bok som blivit bra film".

Den första jag tänker på är faktiskt "Bridget Jones dagbok" som faktiskt är bättre som film än bok och det är ju lite ovanligt.

Annars skulle jag säga att Harry Potter-böckerna har blivit filmatiserade på ett väldigt bra sätt.

Annars är det väl oftast så att man blir lite, lite besviken på filmen. Speciellt om man har tyckt om boken väldigt mycket. Eller vad säger ni?

4 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig om Harry Potterböckerna att de verkligen blev lyckade som filmer o jag har ju följt mina barn i deras förtjusning o längtan när först böckerna kommer o efter det filmerna. Det spelade ingen roll att de gick på gymnasiet H P kärleken fanns där ändå, kan även bero på att de var jämngamla med huvudrollerna.
    En tv-serie som jag har retat mig mycket på är Bones i TV3 eftersom jag verkligen <3 Kathy Reichs böcker om rättsläkaren Temperance Brennan från Montreal Kanada. o precis som jag är hon en hockeynörd som går på sina NHL-matcher o hejar på sitt lag Mont. Canadians. Bara de e så grymt fast det e spänningen i böckerna som e det bästa med dem o de speciella fall som hon får att utreda inte alls lika spännande på tv tycker i alla fall jag. Vad tycker du har du sett serien o läst böckerna? Håller du med mig el. e ja helt ute o cyklar för det e din favoserie?

    Kramis från en Pockethexa som e inne i ett smärtskov o som gör att jag inte orkar skriva på min blogg utan bara några rader här o där hos mina vänner. Trevlig försommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pockethexan! Håller tummarna för att skovet klingar av snart och är glad att du orkade titta i här.

      Jag visste inte att Bones fanns i bokform - det måste jag kolla upp!
      Kram!

      Radera
  2. Tycker också Bridget Jones funkar riktigt bra som film!

    SvaraRadera