söndag 30 juli 2017

Sofia Tholls kabinett



Jag skrev häromdagen på Instagram att jag hade börjat läsa en lovande följetong av Elisabeth Östnäs på Storytel Original.

Nu har jag klämt alla tio delar och rekommenderar fler att göra detsamma! I Sofia Tholls kabinett får huvudkaraktärerna Hildur och Eva ett sommarjobb som innebär att de ska packa ihop och magasinera Sofia Tholls samlingar på zoologiska institutionen. Då börjar mystiska och skrämmande saker att hända ...

Spöken och läskigheter i akademisk lundamiljö och därtill intressanta personporträtt och lite isländska inslag. Jag gillar!

Vill du hellre lyssna så finns följetongen även inläst.

Sofia Tholls kabinett - Storytel Original
Författare: Elisabeth Östnäs
Förlag: Storyside (2017-06-13)
ISBN: 9789177610403
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

5 kommentarer:

  1. Det här blir jag sugen på. En anledning att skaffa Storytel, till och med.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst/lyssnat, och jag är nog mer kluven än du, även om det absolut finns förtjänster här.
    http://jsprbok.blogspot.com/2017/08/106-elisabeth-ostnas-sofia-tholls.html

    SvaraRadera