lördag 25 augusti 2012

3096 besökare, 600 inlägg och en utlottning

Det här är det 600:e inlägget på den här bokbloggen och antalet besökare har passerat 3000. Det är jag mycket glad för och känner för att fira lite. I bloggvärlden gör man det ofta med en utlottning, så det gör jag också.

Jag lottar ut ett bokpaket bestående av boken Sju jävligt långa dagar av Jonthan Tropper, något gott att äta och någon liten överraskning som jag tror passar mottagaren.

Boken var månadens bokcirkelbok och ett blogginlägg om den är på gång (exemplaret som jag lottar ut är dock en ny och obläddrad dublett).
















Hur du gör om du vill vara med i utlottningen?

Jo,  jag tänkte så här:
  • lämna en kommentar här på bloggen senast den 31 augusti kl. 23.59
  • tipsa om en bok som du absolut tycker att jag bör läsa som du tror att jag har missat.
  • ge också förslag på ett bokrelaterat blogginlägg som du skulle vilja läsa här.
Om du vill får du gärna länka till utlottningen från din egen blogg, men det är helt frivilligt.

15 kommentarer:

  1. Jag vill vara med!
    Tipsar om "Den frusna trädgården" av Kristin Hannah, har man inte läst den så har man missat något. Den är fantastisk.
    Jag skulle gärna vilja läsa mer om hur man tycker att en bra bokblogg ska vara, alternativt om vilka böcker man ser fram emot i höst och varför. Sånt är alltid kul!
    Min blogg: www.bokrecensionernu.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Trevligt med en ny bekantskap. Tack för tips på läsning och blogginlägg.

      Radera
  2. Kul!
    En bok jag kan tänka mig att du missat, men det vet jag ju inte, är Yogaliv - åtta steg till ett liv i lätthet av Ewa Lewenhaupt som är en riktig karamell. Om man själv yogar eller är det minsta nyfiken på yoga är den fantastisk.
    Jag tycker att din bokblogg är alldels lagom. Jag läser ibland och får tips men kommenterar kanske inte så ofta. Riktiga sågningar är ju iofs alltid roliga, mohahaha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, hi - det kan vara så att jag har missat alla yogaböcker ;)
      Kul att du gillar bloggen. Jag får se om jag vågar mig på en riktig sågning någon gång ...

      Radera
  3. En bok som du absolut måste läsa (om du inte redan har gjort det) är Agaat av Marlene van Niekerk. Skulle inte förvåna mig om hon blir en nobelpriskandidat så småningom...

    Det här inlägget: http://musikanta.blogspot.se/2012/07/en-bok-om-familjen-kennedy.html som jag skrev om boken om familjen Kennedy skulle jag gärna vilja ha lite synpunkter på. Jag har länkat till två recensioner, den första ganska negativ och den andra enbart positiv.

    Har nu läst ut boken och håller nog mest med den första recensentens även om jag tyckte att boken stundtals var spännande som den andra skrev.
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för boktips! Jag ska gå in på din blogg och läsa inlägget du hänvisar till. Kramar!

      Radera
  4. Jag vill vara med! Troppers bok har stått på vill-läsa-listan länge, länge.

    En bok som du kanske har missat men som jag tror att du skulle gilla är Bilden av Phoebe av Kim Edwards. Mitten av 60-talet, en kvinna föder tvillingar och hennes make, som är läkare, förlöser henne. Första barnet är en friskt pojke, andra barnet har Downs syndrom och i vad mannen tror är välvilja ljuger han och säger att barnet dog. Flickan tas istället omhand av sjuksystern. Det hela utvecklas till en riktigt intressant berättelse.

    Jag gillar din blogg som den är, men nu när jag gett mig in på det här med läsutmaningar skulle det vara intressant med en läsutmaning a la Västmanländskan. (Jag hängde ju aldrig med på den nordiska)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en spännande bok. En egen utmaning - det tål att tänka på ...

      Radera
  5. Ah, den här boken står ju på min önskelista så jag är gärna med!

    Det finns så många böcker att tipsa om men den här gången får det bli en i genren spänningsromaner, nämligen Bländverk av Thomas Erikson.

    Jag skulle vilja bredda mitt läsande, så gärna tips på böcker från andra världsdelar än Europa och Nordamerika.

    SvaraRadera
  6. Hm, nu såg jag att jag ju tagit exakt samma frågor till min utlottning... Det var inte meningen! Hoppas du ser det som att de var så bra;-)!

    SvaraRadera
  7. Såklart jag vill vara med i utlottningen!

    Vad tipsar man den som nog läst allt?! ;) Men du kanske inte läst denna, "The Story of the Oxford English Dictionary", av Simon Winchester.

    Du borde skriva mer om barnböcker eller om novellsamlingar du rekommenderar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den har jag inte läst - tack för tips.

      Radera
  8. Jag vill också vara med och mina svar finns här http://bokslut.blogspot.se/2012/08/utlottningar.html

    SvaraRadera
  9. Jag kan väl inte annat än att vara med!
    Mitt boktips till dig är 11/22/63 av Stephen King som jag alldeles nyligen läste. Det är en fin, obehaglig tankeväckande berättelse om livet. Läs!
    Jag önskar att du skriver om precis sådant som du vill skriva. Det är då det blir riktigt intressant och personlig läsning.

    SvaraRadera