tisdag 28 augusti 2012

Firar Fiktiviteters fölsedag

Fina Fiktiviteter firar födelsedag. Det gör hon med en utlottning. Sådant vill man ju inte missa ;)

För att vara med i ska man först svara på en enkät:

Fiktiva födelsedagsfirarenkäten:
Vilken var din bästa bok i sommar?
Det måste vara Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson - åh, så bra!

Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Jag har fallit pladask också för Vibeke Olssons Bricken-böcker och ser fram emot att tredje och sista delen ska komma i pocket. Jag ska också avsluta Haruki Murakamis 1Q84-triologi.

Har du planerat något läsprojekt i höst?
Jag ska avsluta den nordiska läsutmaningen som jag också modererar och så ska jag vara med i Pocketlovers "tre på tre"-utmaning.

Finns det någon av dig ännu oläst författare som du skulle vilja stifta bekantskap med i höst?
Jag ska läsa Amanda Hellberg och jag är också nyfiken på att läsa något av Arne Dahl.

Vilken bok skulle du vilja tipsa alla om att läsa i höstrusket (/höstsolen)?
Bricken-böckerna som jag nämnde ovan och så tycker jag att alla borde läsa något av Marie Ernestam.

Sedan håller man tummarna ;)

Ja, och så säger man ju grattis och hurra till Fiktiviteter förstås!

2 kommentarer:

  1. Brickenböckerna är jag lite sugen på, de är våldsamt utlånade och omtyckta på jobbet...

    SvaraRadera
  2. Om du lyckas lägga vantarna på dem tycker jag absolut att du ska läsa dem :)

    SvaraRadera