fredag 2 november 2012

I hyllan

Nilma utmanar oss att ta en titt i bokhyllan. Det kan man ju inte stå emot.

Så här gör du:
Gå till din bokhylla. Till den översta hyllan, längst till höger. Räkna till din 34:e bok. Om hyllan tar slut så fortsätt till hyllan under och om du inte har 34 böcker, så börja om från ett. Ta ut boken. Fyll i formuläret här under.

Titel: Dyngkåt och hur helig som helst

Författare: Mia Skäringer

Bläddra till sidan 68 och skriv första meningen på rad 13: Jag översätter det till lite olika saker, till exempel: "Om man kombinerar klackskor och läppstift med att ha blött igenom byxorna kanske man på något vis ger ett ödmjukare intryck?"

Sista ordet på sidan 97: illa

En sak som finns på framsidan: Författarens ansikte

Tredje meningen i hela boken: Det regnar och jag säger till mannen jag älskat att jag måste gå.

Det första ordet du såg på sidan 33: aldrig

Vad tycker du om den här boken: Det har jag bloggat om här.

1 kommentar: