söndag 20 april 2014

Ger upp en bok

Jag valde Viveca Lärns Aprilväder som månadens bok i läsutmaningen "Läs ett år" utan att ha läst något av henne tidigare. Det är kanske inte rättvist att döma en bok när man hoppar in mitt i en bokserie, men jag kunde inte hålla reda på alla karaktärer i den här boken. Den kändes babblig och hoppig. När jag hade läst en tredjedel upptäckte jag att jag inte brydde mig särskilt mycket om någon av karaktärerna i boken eller vad som skulle hända. Läge att sluta läsa.

Hur går det för er andra med aprilläsningen?

3 kommentarer:

  1. Läser lite Barbro Lindgren och lite bilderböcker från en barnboksfrukost. Ganska lugnt m a o. :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Jag läste en fackbok: http://violensboksida.bloggplatsen.se/2014/04/30/10681480-alkarp-magnus-fyra-dagar-i-april-paskkravallerna-1943/

    Nu funderar jag verkligen på maj......skulle vilja läsa en ungdoms eller barnbok....några tips!?

    SvaraRadera