måndag 28 maj 2012

Era sommarläsningstips

De sommarläsningstips jag fick i min utlottning vill jag så klart dela med mig av.

Agge på Älskar att läsa har tipsat om böckerna av deckarförfattarna Jonas Moström och Jan Mårtenson. Jag har inte läst någon av dem, men deckare känns som ett måste på sommaren så jag skriver upp dem på "att läsa"-listan.

Musikanta tipsar om Tigern i Galina av Téa Obrecht - om "familjeberättelser och legender, förlust och kärlek". Låter precis som min smak!

Ylva kort och gott tipsar om böckerna om Bricken av Vibeke Olsson. Det tipset har jag fått tidigare av hemma och jag lydde på en gång ;)
Jag har läst böckerna (och ska snart blogga dem) och håller med Ylva om att de absolut måste läsas i sommar om man inte redan läst dem. Själv kommer jag att ha tredje boken i serien på min läslista.
Ylva tipsar också om Tillbaka till henne av Sara Lövestam (som jag precis köpt) och Mari Jungstedts senaste deckare Den sista akten.

Kate Reader Diversifierad är deckarfantast och tipsar om sin sommarläsning - Ingrid Hedströms 'Villette'-serie. Också de nya för mig, men Katarina brukar tipsa om bra deckare så jag litar på henne.

Toffs (trevligt att du tittade in) vill tipsa om The Crimson Petal and the White av Michel Faber. Jag har läst Sugar av honom tidigare. Den här boken är på 800 sidor, så den räcker till många och långa lässtunder. Bör läsas på originalspråk hälsar Toffs.

Life is like a  box of chocolates (Trillingnöten) tipsar om [buzz] och [geim] av Anders de la Motte och jag kan bara hålla med - jag har läst dem nyligen och de är verkligen spännande!

Tack för alla boktips!

5 kommentarer:

  1. Kul med tipsen från alla bokfansen. Ingrid Hedström har jag t.ex. inte hört talas om tidigare.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad skumt, mina kom inte med! :( Fastnat i ditt spamfilter :(

    SvaraRadera
  3. Tipsade om Dave Eggers "A Heartbreaking Work of a Staggering Genius" samt böckerna om Tuesday Next (eller är det Thursday hon heter, har glömt för stunden).

    SvaraRadera