lördag 19 maj 2012

Nordisk läsutmaning - Åland

Här kommer en liten rundvandring med länkar till de böcker som har lästs och bloggats i april månad när det var Ålands tur i den nordiska läsutmaningen.

Om boken Kungens Anna av Ulla-Lena Lundberg  kan du läsa om hos Violens boksida, som också har läst fortsättningen Ingens Anna.











Sanna Tahvanainen finns representerad både hos Bokföring enligt Monika och Eli läser och skriver som båda har läst boken Alltid skogen.











Av samma författare har Gothiques bokblogg läst Jag vill behålla precis allting.




Lottens bokblogg har precis som jag läst Ingenstans under himlen av Liselott Willén.










I Elinas hylla har läst samma författare, men en annan bok Islekar. (Jag tror att Pocketlover också läste den, men hittade inte länken).











Har jag glömt någon, så bara säg till så lägger jag till länken. Jag har fått veta några av de finska böcker som är på gång i maj. Jag har även börjat på en lista på Grönländska författare eftersom jag har fått frågan om hjälp med tips. Återkommer om det ganska snart.

10 kommentarer:

  1. Härligt! Verkligen kul att du tog tag i det här - snart hoppar jag på tåget igen, jag också! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Du är välkommen på tåget igen när du kan och vill :)

    SvaraRadera
  3. Fin presentation! Ser fram emot grönländska tips!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul med sammanfattning såhär så man verkligen ser och kan läsa sig till vad som varit bra och inte!

    SV: Nej, jag följer inte den nordiska utmaningen helt och har inte med böcker från Åland och Färöarna. Jag läser inte heller i den ordningen som verkar finnas utan har bara plockat ihop ett gäng böcker som ska läsas innan Bokmässan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)

      Men då håller jag lite koll på dig och länkar när det passar in i månadens tema.

      Radera
    2. Nu har jag läst Finlands andra bok http://violensboksida.bloggplatsen.se/2012/05/26/7983663-tikkanen-marta-man-kan-inte-valdtas/

      Radera
  5. Jag fick bra tips härifrån, tack! (Jag måste korrigera att hon heter Ulla-Lena Lundberg, inte Ulla-Greta.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade tips. Ska korrigera namnet!

      Radera