onsdag 23 maj 2012

500:e inlägget - då blir det utlottning!

Det här det det 500:e inlägget här på bokbloggen. Det är kanske inte så mycket om man jämför md andra bokbloggar, men min är ju ganska ny och alla ursäkter för att fira är ju bra :)

Jag firar med att lotta ut en dublettbok. Den är inbunden och helt ny. Dessutom är det en riktigt bra bok. Vill du ha en chans att få Berättelsen om Pi?

Lämna då en kommentar här på bloggen och ge mig ditt bästa sommarläsningstips.

(Vill man också bli följare så gör det mig extra glad.)

Jag drar en vinnare på söndag kväll (27/5) efter klockan åtta, så fram tills dess är det fritt fram att tipsa!

7 kommentarer:

  1. Hej! Jag är lite svag för deckare så det blir mitt lästips, fast kanske mer författartips Jonas Moström och Jan Mårtenson. Två författare som jag gillar. Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  2. Tigern i Galina av Téa Obrecht. Så här skriver man i baksidestexten:"I sin debutroman TIGERN I GALINA väver Téa Obreht fram ett magiskt nät av familjeberättelser och legender, förlust och kärlek. TIGERN I GALINA är redan belönad med Orange Prize för Fiction 2011 och nominerad till flera internationella bokpriser."

    Att den sedan är utmärkt översatt av bloggvännen Miss Gillette, Molle Kanmert Sjölander, gör den inte sämre!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej, hej, Vad kul med tävling :) Mitt boktips är ju så klart böckerna om Bricken av Vibeke Olsson, Tillbaka till henne av Sara Lövestam, och så deckare förstås t ex Mari Jungstedts senaste, Den sista akten, som jag själv snart ska börja läsa :)

    SvaraRadera
  4. Jag är ju också deckarfantast så mitt tips för i sommar blir Ingrid Hedströms 'Villette'-serie.

    Och jag tar gärna emot ett semestertips från dig.

    SvaraRadera
  5. Mitt boktips är The Crimson Petal and the White av Michel Faber. Svindlande om det viktorianska England och om människovärde. Mkt intressant ur ett feministiskt perspektiv och så tjock (800 sidor typ) att den räcker nästan hela sommaren. Det är en tjusning att läsa den på orginalspråk, så det rekommenderas!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att ha hittat hit också!! Detta visste jag inte :) Mitt bästa boktips är Buzz och Geim av Anders de la Motte. De läste jag tidigare i år och kunde inte lägga ifrån mig. Helt klart bäst i år!

    SvaraRadera