tisdag 29 januari 2013

10 frågor om böcker

Jag blev taggad av *Malins bokblogg* att svara på 10 frågor om böcker. Det gör jag gärna! :)

Frågorna:
 
1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Känslan, doften, lyxen - jag är som ett barn i en godisaffär ;)

2. Hur ofta köper du nya böcker?
 Jag köper nog i alla fall någon bok i månaden.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlare online – vad föredrar du?
Båda delar. Det bästa är att handla i bokaffären och få med sig böckerna hem direkt. Å andra sidan är det inte så dumt att få hem ett bokpaket på posten också. Och det är ju onekligen billigare online.

4. Har du någon favoritbokaffär?
Det skulle vara antikvarietet Läslustan här i Lund i så fall.

5. Brukar du förbeställa böcker?
Nej, det har faktiskt aldrig hänt.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?

Nej, jag kan nog köpa de böcker jag vill ha, men jag försöker att inte göra det ;)

7. Bokköpsstopp – är det något för dig?
Tja, det borde jag kanske ha med tanke på hur fulla våra bokhyllor är, men jag har aldrig belagt mig själv med något officiellt köpstopp.

8. Hur stor är din bokönskelista?
Jag har ingen riktigt lista, men det finns väl ett tiotal som jag skulle kunna nämna från en slags mental önskelista.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Det är nog bara en jag tycker det känns lite jobbigt att vänta på - Amerikauret (den fjärde delen om Bricken) av Vibeke Olsson hade jag inte sagt nej till.

10. Vem taggar du?
Jag skickar vidare till Ylva - om hon har lust ;)

3 kommentarer:

  1. När vi hittar vårt drömhus ska jag återigen frossa i att köpa böcker. :-) Skit samma om bokhyllorna fylls. Bokköpstopp är inte särskilt kul egentligen...

    Jag tror vi är ganska lika ålder va? Känns så iaf. Lika unga båda två. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att ni hittar ert drömhus. Min bror är också på husjakt i Småland, men det bör väl finnas fler drömhus att välja på ;)

      Absolut lika unga :)
      (född -74 är jag hursomhelst)

      Radera
  2. Jag antar självklart utmaningen :) Det ska bli roligt. Får fundera lite först bara :))

    SvaraRadera