tisdag 1 juli 2014

Solviken

Jag träffade Annika Estassy på Bokresan, där hon berättade om sin debutroman "Solviken". Jag blev nyfiken för det lät som en bok att mysläsa. Kort därefter hittade pocketen hem till mig ;)

Handlingen sammanfattas så här av förlaget:

"Mitt i reklamhögen på Marie Lindsjös hallmatta i Solna ligger ett vadderat kuvert och väntar. När Marie öppnar det vadderade kuvertet upptäcker hon att ödet, eller om det är faster Greta, har pekat ut en riktning åt henne; Solviken, ett färgglatt renoveringsobjekt i Roslagens skärgård. Marie, som känner hur fyrtioårskrisen närmar sig med raska steg, vet att hon inte har någonting att förlora, och kastar sig ut i det okända."

Och visst var det mysläsning! Inte bara feel good, utan lagom med mörka stråk för att göra berättelsen mer intressant. Precis som Marie faller jag också för Solvikens charm. Jag har redan gett bort ett par ex av den här boken till vänner. En liten sommarpärla!


Solviken
Författare: Annika Estassy
Förlag: Frank (2013)
ISBN: 9789187433016
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

4 kommentarer:

  1. Läser den här boken nu och den är så där alltså, kanske iofs lite bättre nu när jag tagit mig igenom 2/3. Men jag har så svårt att ge upp en bok. Har du läst den? http://en.wikipedia.org/wiki/Ludmila's_Broken_English

    SvaraRadera
  2. Jag läste den förra året och tyckte också att det var perfekt mysläsning!

    SvaraRadera