måndag 7 juli 2014

Status i "läsalot"-utmaningen

Någon kanske funderar på vad som är meningen med den här utmaningen - handlar det bara om att hetsläsa böcker? Nej, det handlar om att ta alla tillfällen till att läsa. Att välja bort TV och CandyCrush på mobilen och läsa istället.

Under de tre första dagarna har jag läst ut två böcker och det har gett 422 sidors läsning. I vanliga fall räknar jag aldrig sidor när jag läser, så just det momentet är lite ovant, men resten är ju bästa trevligt.

Idag kunde jag också vara med i lässpurt då den låg på en bra tid för mig. 77 sidor blev det på en timme. Kul att veta att flera personer sitter och tokläser precis samtidigt ;)

2 kommentarer:

  1. Ja läs-a-loten äv verkligen trevligt. Inte bara att man försöker ta sig mer tid än vanligt med läsningen utan det är också superkul att kika runt och se hur det går för alla andra och se vilka böcker de läser.

    SvaraRadera