onsdag 21 december 2016

30 nyanser av saknad (#älskanoveller)

Rec.ex. från  Sylvia Liden Nordlund - tack!
Den här boken har jag läst i lite så och då under senhösten. 30 nyanser av saknad är en novellantologi utgiven i serien #älskanoveller

Jag fick mitt ex av en av de deltagande författarna på bokmässan när jag berättade att jag skulle vara med i novellutmaningen Läs en novell II och jag kunde också mycket riktigt pricka av fler av novellerna på den listan med hjälp av den här samlingen.

Novellerna i samlingen har valts ut via en novelltävling och flera av författarna debuterar i och med sitt bidrag till denna bok. Temat är saknad så klart och många av novellerna handlar, ganska naturligt, om saknad efter efter en person som har gått bort, men inte bara. Jag uppskattar att det finns många olika vinklingar på vad saknad kan innebära. Det är många författare som har skrivit och novellerna är ganska korta. Kvalitén varierar, men här finns många fina berättelser och jag tror att många kan hitta igenkänning här.


30 nyanser av saknad
Förlag: Ordberoende (2016)
ISBN: 9789187595295
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar