onsdag 3 oktober 2012

Läsutmaning: Böcker om böcker - nu är vi igång!

Jag har nu skapat en ikon i högerspalten som länkar direkt till utmaningssidan  med bokförslag.

Dessa är många fler än förut tack vare många förslag från utmaningsdeltagare och andra bokbloggare.

Under ikonen ligger en lista över de som är med i utmaningen. Vi har dessutom en liten "fanclub" som tyvärr inte har möjlighet att vara med i utmaningen, men som kommer att följa oss och heja på. Vill någon mer ansluta så är det inga problem. Säg bara till genom en kommentar.

Har ni valt oktoberbok ännu? Jag kommer att läsa Den stulna romanen av Nawal ElSaadawi.

9 kommentarer:

  1. Om du gillar den boken så kanske jag läser den senare i utmaningen. Är nyfiken på den författaren :)

    Själv tänker jag läsa Dewey Decimal av Nathan Larson.

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag jämnt läser böcker om böcker, borde jag vara med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan du väl vara! Du är så välkommen :)

      Radera
  3. Det blir samma bok för mig också i oktober. Ser fram emot att läsaNawal El Saadawi för första gången!

    SvaraRadera
  4. Jag upptäckte "Bläckhjärta" i bokhyllan, och den har jag alldeles glömt att jag hade. Så jag tror jag börjar med den.

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst min första bok i Böcker om Böcker-utmaningen. Jag har svårt att bestämma i förväg vad jag kommer att läsa i fortsättningen så var månad får bjuda på en överaskning.
    http://mimmimarie.blogspot.se/2012/10/markus-zusak-boktjuven.html

    SvaraRadera